Thursday, 16 June 2011

SPARK GAP

Μια SPARK GAP αποτελείται από μια διάταξη δύο αγώγιμων ηλεκτρόδιων χωριζόμενες από κενό που είναι συνήθως γεμάτο με αέριο, όπως αέρα με σκοπό να επιτρέψει σε έναν ηλεκτρικό σπινθήρα να περάσει ανάμεσα στους αγωγούς. Όταν η διαφορά τάσης μεταξύ των αγωγών υπερβαίνει τη τάση κατάρρευσης σε κενό, μια σπίθα σχηματίζεται, ιονίζοντας το αέριο και την μειώνοντας δραστικά την ηλεκτρική της αντίσταση. Ένα ηλεκτρικό ρεύμα ρέει στη συνέχεια, μέχρι ότου το μονοπάτι του ιονισμένου αερίου σπάσει ή το ρεύμα μειωθεί κάτω από μια ελάχιστη τιμή που ονομάζεται «ρεύμα συγκράτησης». Αυτό συμβαίνει συνήθως όταν η τάση μειώνεται, αλλά σε μερικές περιπτώσεις συμβαίνει όταν η θερμότητα το θερμαινόμενου αερίου αυξάνει, επεκτείνοντας και στη συνέχεια, σπάζοντας το νήμα του ιονισμένου αερίου. Συνήθως η δράση ιονισμού του αέριου είναι βίαιη και αποδιοργανωτική, συχνά οδηγώντας σε ήχο, φως και θερμότητα. Spark gaps χρησιμοποιήθηκαν ιστορικά στις πρώτες ηλεκτρικές συσκευές όπως ραδιοπομπούς, ηλεκτροστατικές μηχανές , και μηχανήματα ακτίνων Χ. Πιο διαδεδομένη χρήση τους σήμερα είναι στα μπουζί για την ανάφλεξη καυσίμου σε κινητήρες εσωτερικής καύσης , αλλά χρησιμοποιούνται επίσης σε Αλεξικέραυνα και άλλες συσκευές για την προστασία του ηλεκτρικού εξοπλισμού από υπερτάσεις υψηλής τάσης.
wiki

No comments: