Thursday, 19 November 2009

ΣΥΓΧΥΣΗ-ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΗ-ΤΟΞΙΚΩΣΗ

Dr D. Kountouris
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΤΑΚΤΙΚΑ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΧΕΔΟΝ ΣΥΓΧΥΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ ΤΟΞΙΚΩΣΗΣ.
Όταν μιλάμε για φαρμακευτική τοξίκωση ουσιαστικά πρόκειται για μια «δηλητηρίαση» του οργανισμού μετά από λήψη ουσιών, δηλητηρίων, ή προσβολή από αέρια. Μερικές φορές είναι δυνατόν να υπάρχει και «αυτογενή» τοξίκωση όπου σε ορισμένα μεταβολικά νοσήματα. Κατά κύριο λόγο όμως πρόκειται για φάρμακα και δηλητηριώδης ουσίες.
Στην περίπτωση αυτή δυστυχώς είναι πάρα πολύ δύσκολη η έγκαιρη διάγνωση διότι κατά κανόνα ο συγχυτικός ασθενής εμφανίζεται στα εξωτερικά ιατρεία χωρίς οικογενειακή συνοδεία, πολύ σπάνια υπάρχει παρουσία γνωστού ο οποίος μπορεί να δώσει ένα σχετικό ιστορικό.

Άρα και εδώ όταν έχουμε μια τέτοια υπόνοια ακόμη και πάρα πολύ αμυδρά πρέπει να γίνει άμεσα ένας εργαστηριακός έλεγχος π.χ. για τα πιθανά φάρμακα που προκάλεσαν αυτό, για την αλκοόλη ορού ή ακόμα οποιαδήποτε άλλη ουσία μπορούμε να υποπτευθούμε ότι έχει γίνει χρήση. Στην περίπτωση αυτή το νούμερο 1 διάγνωσης και θεραπείας είναι η γρήγορη σχεδόν αστραπιαία αντίδραση του εξεταστή και η άμεση σύνδεση του με ένα κέντρο δηλητηριάσεων όπου θα υπάρχει και η καθοδήγηση για την παραπέρα διαδικασία προκειμένου να αντιμετωπιστεί το αίτιο. Λόγω της μεγάλης πείρας που ήδη υπάρχει με τέτοια περιστατικά μετά την εντόπιση της αιτίας η θεραπεία κατά κανόνα είναι εύκολη γρήγορη και αποτελεσματική.
NEURO-TALKS / ΝΕΥΡΟ-ΔΙΑΛΟΓΟΙ

No comments: