Monday, 6 July 2009

Ασφάλεια αεροδρομίων

Την ανάγκη όπως εγκριθεί από τη Βουλή το ταχύτερο δυνατό ο συμπληρωματικός προϋπολογισμός για τη δημιουργία 112 νέων θέσεων στην Αστυνομία για την ασφάλεια των αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου, επεσήμαναν σήμερα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Εργων Νίκος Νικολαΐδης, (ως Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών) και ο Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, Λουκάς Λουκά.

Οι δύο Υπουργοί δήλωσαν ότι το ζήτημα αυτό δεν πρέπει να εξετάζεται ως θέμα πρόσθετης δαπάνης ή επιβάρυνσης των επιβατών που διακινούνται μέσω των κυπριακών αεροδρομίων, αλλά ως θέμα κρατικής ασφάλειας και δημοσίου συμφέροντος, για αυτό και η Κυβέρνηση, μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων με το Στρατηγικό Επενδυτή που ανέλαβε τη διαχείριση των αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου, επέλεξε να μην συνεχίσει το διάλογο, αλλά να διατηρήσει την ευθύνη για τον έλεγχο αυτόν στην Αστυνομία Κύπρου, την οποία θα ενισχύσει με πρόσθετο προσωπικό.

Η έγκριση του προϋπολογισμού για τις θέσεις αυτές, είπαν οι Υπουργοί, πρέπει να γίνει οπωσδήποτε την προσεχή Πέμπτη, στην τελευταία προ των θερινών διακοπών συνεδρία της Ολομέλειας της Βουλής, προκειμένου να δοθεί ικανοποιητικός χρόνος για την πρόσληψη και εκπαίδευση των αστυνομικών αυτών, δεδομένου ότι το νέο αεροδρόμιο Πάφου ήδη λειτουργεί και εισέρχεται σε περίοδο αιχμής, ενώ το νέο αεροδρόμιο Λάρνακας αναμένεται να λειτουργήσει τον προσεχή Νοέμβριο.

Ο Πρόεδρος της ''Hermes Airports Ltd'', Νίκος Σιακόλας, αφού άκουσε τις τοποθετήσεις των δύο Υπουργών, ενημέρωσε τους βουλευτές για τις διαπραγματεύσεις και την κατάληξή τους, τονίζοντας πως, στη σχετική επιστολή τους προς την Κυβέρνηση, ποτέ δεν δήλωσαν ότι δεν επιθυμούν να αναλάβουν τον έλεγχο, απλώς εξέφρασαν τις ενστάσεις τους ως προς τους αρχικούς όρους της προς διαπραγμάτευση συμφωνίας.

Ομως, είπε ο κ. Σιακόλας, είναι αποδεκτή η θέση της Κυβέρνησης, ότι υπάρχουν λόγοι κρατικής ασφάλειας και δημοσίου συμφέροντος, για τους οποίους θεωρούν καλύτερη λύση τη διατήρηση του ελέγχου από την Αστυνομία και η κοινοπραξία, που ανέλαβε τη διαχείριση των αεροδρομίων, δηλώνει έτοιμη να συνεργασθεί προς αυτή την κατεύθυνση και, εάν κριθεί αργότερα διαφορετικά, είναι επίσης έτοιμη να διαπραγματευθεί την ανάληψη αυτού του ελέγχου, κάτι που γίνεται από ιδιωτικές εταιρείες και σε άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, όπως των Σπάτων, στην Ελλάδα.

Στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών είχε αρχίσει να συζητείται την περασμένη εβδομάδα το σχετικό νομοσχέδιο του συμπληρωματικού προϋπολογισμού 459.764 ευρώ για την κάλυψη της δαπάνης που απαιτείται, μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2009, προς δημιουργία 112 νέων θέσεων στην Αστυνομία για την ασφάλεια των αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου.

Στη διάρκεια της εξέτασης του θέματος, την περασμένη Δευτέρα, οι βουλευτές - μέλη της Επιτροπής ζήτησαν εξηγήσεις από τους κυβερνητικούς αρμοδίους σχετικά με τους όρους της αρχικής Συμφωνίας που είχε συναφθεί μεταξύ Κυβέρνησης και Στρατηγικού Επενδυτή για τη διαχείριση των αεροδρομίων και των όσων αφορά το θέμα ασφάλειας, με την πρόσληψη και εκπαίδευση προσωπικού, αλλά και για τα απαραίτητα μηχανήματα.

Από τον Υπουργό Οικονομικών Χαρίλαο Σταυράκη και τους συνεργάτες του στο Υπουργείο δόθηκαν κάποια στοιχεία, τα οποία δεν κρίθηκαν ικανοποιητικά από την Επιτροπή της Βουλής, που ζήτησε γραπτές απαντήσεις αλλά και την προσέλευση του κ. Νικολαΐδη στην επόμενη συνεδρία.

Ο κ. Νικολαΐδης δήλωσε ότι, μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων της Κυβέρνησης με το Στρατηγικό Επενδυτή των αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου για την ανάληψη από τον Επενδυτή του εκτελεστικού μέρους της ασφάλειας των αεροδρομίων, το Υπουργικό Συμβούλιο, στις 28 Απριλίου 2009, αποφάσισε όπως οι υπηρεσίες αυτές παραμείνουν στο κράτος και ειδικότερα στην Αστυνομία.

Το Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού διεξήγαγε σχετική μελέτη για τις ανάγκες της Αστυνομίας σε προσωπικό και, σύμφωνα με τη μελέτη και κατόπιν διαβουλεύσεων με το Υπουργείο Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης και την Αστυνομία, διαπιστώθηκε η ανάγκη ενίσχυσης της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αεροδρομίων της Αστυνομίας με 112 συνολικά πρόσθετες θέσεις, ήτοι 6 θέσεων Λοχία (κλίμακας Α8) και 106 θέσεις Αστυφύλακα (κλίμακες Α3, Α5 και Α7), με μέση ετήσια μακροπρόθεσμη δαπάνη για τις θέσεις αυτές που εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 2.967.966 ευρώ.

Οπως αναφέρεται σε υπόμνημα που απέστειλε στην Επιτροπή της Βουλής ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Οικονομικών, Χρίστος Πατσαλίδης, καθώς και στη σχετική μελέτη του Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού, η δαπάνη των 2.967.966 ευρώ δεν περιλαμβάνει το κόστος για στολές, για εκπαίδευση και επίδομα βάρδιας ή άλλα επιδόματα των αστυνομικών αυτών.

Η συνολική μέση ετήσια μακροπρόθεσμη δαπάνη, σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, για 417 θέσεις συνολικά και για τους δύο κυπριακούς αερολιμένες, ανέρχεται στα 10.253.516 ευρώ.

Οπως είπε ο κ. Λουκά, η πρόσληψη των νέων αστυφυλάκων μπορεί να αρχίσει άμεσα, δεδομένου ότι υπάρχουν προσοντούχοι υποψήφιοι στον υφιστάμενο κατάλογο διοριστέων στην Αστυνομία, όπως καταρτίστηκε το Μάρτιο του 2009.

Αφού προσληφθούν, είπε ο Υπουργός Δικαιοσύνης, θα τύχουν προκαταρκτικής εκπαίδευσης τεσσάρων εβδομάδων (τρεις εβδομάδες στην Αστυνομική Ακαδημία και μία στη Μηχανοκίνητη Μονάδα Αμεσης Δράσης) και περαιτέρω ειδικής εκπαίδευσης δύο εβδομάδων βάσει ειδικού προγράμματος του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας σε συνεργασία με την Αστυνομία για θέματα ασφάλειας αεροδρομίων.

iKypros

No comments: